Sunday, September 25, 2011

گزارشی از سخنرانی رضا علیجانی در جلسات جانبی اجلاس جهانی حقوق بشر در ژنو

رضا علیجانی سردبیر مجله توقیف شده ایران فردا در  یکی از جلسات جانبی اجلاس جهانی حقوق بشر در ژنو تحت عنوان سرکوب و فریب سخنرانی کرد.
وی به عنوان یک روزنامه نگار ، نویسنده و فعال سیاسی ملی - مذهبی معرفی شد. علیجانی  در ابتدای سخنانش گفت در کشور ما یک شرکت سهامی حکومت میکند .شرکت سهامی زور و سرکوب - فریب و تزویر - پول و نفت ( زر و زور و تزویر) .
این فعال ملی - مذهبی گفت متن کامل سخنرانی اش را به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار جمع و رسانه ها قرار خواهد داد و خلاصه ای از آنرا مطرح خواهد کرد

وی در ادامه افزود در این سخنان کوتاه به دو ضلع این مثلث و نسبت آنها در رابطه با حقوق بشر میپردازد.: سرکوب و فریب
وی نسبت این دو را در حاکمیت ایران در  پس از انقلاب ریشه دار دانست و به عنوان نمونه به اعدامهای سال 67 زندانیان سیاسی پرداخت و گفت من به عنوان یکی از بازماندگان این اعدامها شهادت میدهم که این اعدامها از سال قبل طراحی و مقدمات اش اجرا شده بود و ربطی به عملیات مجاهدین نداشت. این عملیات فقط محملی تبلیغاتی برای این طرح از قبل آماده شده فراهم کرد. 
وی به مصادیق دیگری از همراهی سرکوب وفریب در دهه ها ی بعد اشاره کرد مانند مرگ ندا اقا سلطان که اساسا به گردن مخالفان انداخته شد و یا مرگ هاله سحابی و هدی صابر که یا انکار شد و یا طبیعی و معمولی جلوه داده شد. 
این فعال ملی - مذهبی در هنگام سخن گفتن در باره هاله و هدی تصاویر آنها را در برابرش قرارداد. و وقتی به مرگ دوست نزدیکش هدی صابر پرداخت به شدت متاثر شد و لحظاتی نتوانست به سخنانش ادامه دهد.
علیجانی در ادامه به بازداشت افراد مختلفی از قشرهای گوناگون  اجتماع اشاره کرد و باقرار دان تصاویر رسول بوداغی ، نسرین ستوده و منصور اصانلو در برابر خود افزود معلمان - وکلا و کارگران به خاطر مطالبات صنفی خود و یا ایفای ای وظایف شغلی و اخلاقی شان بازداشت میشوند اما با فریب و تزویر اتهامات دیگری به آنها زده میشود.
او به زندانیانی از طیفهای گوناگون  و در سنین مختلف اشاره کرد و با قرار دادن تصایر کیوان صمیمی ، علیرضا رجایی و عماد بهاور در برابر خود گفت  اینها زندانیانی در سنین متفاوت هستند که به بهانه ها ی مختلف دستگیر شده اند و با فریب اتهامات دیگری به آنها زده میشود. وی به گوشه هایی از پرونده ها و برخوردهای شدید صورت گرفته با آنها اشاره نمود.
وی در ادامه افزود فهرست زندانیان به قدری طولانی است که نمیتوانم به همه آنها اشاره کنم و در نوشته ام نیز به برخی از آنها پرداخته ام. اما باید گفت الان همه اقشار و افراد از فعالان سیاسی و حزبی و مدنی، زنان ، دگر اندیشان و حتی دراویش و اهل تسنن ؛ فعالان مدنی و قومی و صنفی و ... تحت فشارند. دستگاه امنیتی ایران میخواهد جامعه سیاسی و مدنی ایران را اتمیزه کند و هر نوع ارتباط و پیوستگی را از هم بپاشد و قطع کند
سردبیر مجله توقیف شده ایران فردا بر دو روش از روش های سرکوب و فریب دستگاه امنیتی ایران تاکید کرد: سعی در تحت فشار قرار دادن برخی زندانی ها برای ارتباط با بخش امنیتی و حتی وادار به خبرچین کردن آنها و دیگری  گرفتن وثیقه های سنگین از زندانیان و خانواده های شان و تبدیل کردن آنها به گروگان خود و خانواده ها جهت جلوگیری از هر گونه فعالیت و استفاده از حق آزادی بیان توسط آنها.
این فعال ملی- مذهبی در ادامه گفت نام شهید ( در احمد شهید ) در زبان ما یعنی شاهد و گواه حقیقت  و ادامه داد ما به احمد شهید میگوییم که به او تنها حقایق راخواهیم گفت و از اونیز توقع نداریم هیچ دروغ یا اغراقی در رابطه با نقض حقوق بشر توسط حاکمیت نظامی- امنیتی در ایران گفته شود. پرونده آنها این قدر سیاه و سنگین است که هیچ نیازی به دروغ و اغراق ندارد
سردبیر مجله توقیف شده ایران فردا در پایان گفت دستگاه سرکوب در ایران اما همیشه روی چاقویی که گردن حقوق بشر را میبرد گل و پاپیون میزند. وظیفه فعالان سیاسی و حقوق بشری  این است که این فریب را کنار بزنند و  خود سلاح سرکوب و نقض حقوق بشر را نشان دهند
متن کامل و کتبی نوشته رضا علیجانی درپیوست آمده است

بدرود

متن برای شورای حقوق بشر.doc Download this file

human rights enlish(1).rtf Download this file

No comments:

Post a Comment